Om Matteus

Välkommen hit!

Matteuskyrkan

Vi är en ekumenisk gemenskap i hjärtat av Majorna, som är anslutna till både Evangeliska Frikyrkan (EFK) och EFS (som är en del av Svenska Kyrkan). Tillsammans vill vi utforska vad det innebär att vara kyrka idag. Häng på.

Gudstjänst

Alla våra gudstjänster är ekumeniska gudstjänster, det betyder att de ibland spretar i uttryckssätt och teologi, men alltid med ett tydligt fokus på Jesus och gemenskapen med varandra kring nattvardsbordet.

Häng på

Är du ny i stan eller nyfiken på om Matteuskyrkan är något för dig får du gärna komma förbi på någon av våra gudstjänster eller höra av dig till oss.
I Matteuskyrkan välkomnar vi HBTQ-personer fullt ut, både som vanliga medlemmar, ledare och för att välsignas i äktenskap.
Det finns mycket att involvera sig i och du är mer än välkommen!

Tobias Ålöw

Styrelse och församlingsledning Matteuskyrkan Majorna

• Harald Stenström, ordförande
  • Linda Parsmo